Denis Suarez Hadir Untuk Membantu

Unai Emery, Arsenal, Denis Suarez, Mesut Oezil,

Dewa Taruhan Bola – Unai Emery menyanggah Arsenal mengambil Denis Suarez untuk menukar Mesut Oezil. Oezil masih tetap terpenting buat The Gunners.

Arsenal meminjam sosok Suarez dari Barca dengan pilihan pembelian senilai 20 juta pound sterling . Kehadiran pemain 25 tahun itui marak dimaksud untuk mengantikan peranan Oezil.

Playmaker yang asal Jerman itu sekarang penampilannya memang sedang alami penurunan. Oezil cuma dapat mengemas empat gol serta dua assist dari 14 pertandingan di ajang Liga Inggris musim kali ini.

Akan tetapi berita itu langsung dibantah oleh pelatih. Menurut dia Suarez diambil untuk meningkatkan kemampuan di bidang sayap serta bukan menukar peranan Oezil di tempat gelandang serang.

“Tidak ada yang beralih untuk Oezil, Suarez akan tiba kesini sebab kami mempunyai banyak permasalahan di sayap, kami tidak miliki pemain untuk bermain di bidang kanan atau pun kiri – itu fakta kami mendatangakamn Suarez tutur Emery seperti dikutip dari Yahoo.

Manajer yang asal Spanyol menjelaskan Oezil masih tetap jadi pemain terpenting di timnya. Dia pun masih tetap jadikan pemain dan pemain 30 tahun ini menjadi kapten ke empat The Gunners.

“Saya fikir ini begitu jelas, Anda menyebutkannya alat tiap-tiap minggu. Kami mempunyai empat kapten, saya tidak paham apa Anda sempat hadir ke pertemuan wartawan saya. Tapi saya akan mengulanginya akan tetapi saya fikir yang lainnya tentu sudah mengetahui semua,” imbuhnya.

“Sang Kapten yang pertama ialah Laurent Koscielny, ia alami cedera serta tidak dapat bermain. Yang ke-2 ialah Petr Cech, yang ke-3 ialah Aaron Ramsey, sesudahnya Mesut Oezil.”

“Saat ia/Oezil tampil dengan Cech, Cech ialah kapten; saat ia bersama dengan Koscielny, Koscielny ialah kapten; saat ia bermain bersama Ramsey, Ramsey ialah kaptennya serta saat ia bermain, serta yang lainnya tidak jadi kapten, jadi Oezil ialah pemimpin kami,” itu dia. AL

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

05:32 AM